Tips Yang Aku Amalkan

by - February 09, 2010

Assalamualaikum w.b.t

Menjelajah blog orang banyak juga tips yang dapat. Paling femes ialah bagaimana caranya hendak menaikkan trafik. Serius dulu aku langsung tak ambil tahu nak bagi naik trafik semua ni. Yang aku tau Polis Trafik, Trafik Jem dan Trafik Lite. Err, okey okey tak lawak.

InsyaALLAH akan aku ikut tips-tips berkenaan. Tapi ni tips dari aku la. Okey memang aku tak cedok dari mana-mana. Kalau ada persamaan dengan tips yang anda sarankan kemungkinan besar ianya adalah kebetulan semata-mata.

Bagi aku dan yang aku selalu buat apabila berblogging ni ialah 'Menulis Dari Hati'. Wah wah bunyi mengagumkan! And just be yourself. InsyaALLAH orang akan dapat nilai hasil 'karya' anda. Oh bukanlah kata blog aku ni best dan digemari ramai. NO! Aku pun masih baru lagi dalam dunia perbloggian ini.


Gambar hiasan

Eh sebenarnya bukan nak tulis pasal ni. Di atas itu hanya acara selingan sahaja. Sebenarnya aku nak cerita pasal member aku ni. Cerita ini baru saja berlaku. Pukul 11 pagi tadi. Kalau anda yang pernah terbaca entri aku sebelum ni yang menceritakan mengenai Perjuangan Diteruskan aku ada cerita pasal member aku yang exchange student tu.

Tadi aku terjumpa lagi mamat tu. Aku paksa dia lepak dengan aku. Aku ni jenis yang tanya banyak, apa lagi bertubi-tubi soalan aku lemparkan. Hambik kau! Yer la member aku ni tersangat busy sekarang ni. Dia antara orang penting kat UiTM tu. Benarkah? Ya benar!

Aku terlopong seketika apabila dia mengatakan dia ada presentation depan Timbalan Naib Canselor ( TNC ) beberapa Universiti juga dihadiri oleh Menteri-menteri yang terlibat. Dia ni very humble person. Tu pun aku yang korek. Kalau tak memang dia tak ceritalah. Okey, aku minta permission dia nak tulis ni okey. Dia kata jangan mention siapa. Okey, no hal la bro.


Gua kagum dengan lu bro. He has a big dream. Me too. Eh you all too ( nak jugak ). Tak yang ni serius. Aku memang respek kat mamat ni. Dan aku yakin dia mampu melangkah lebih jauh. Tapi 'dream' yang bakal dia kecapi itu memang langsung aku tak pernah terpikir. Mungkin anda pun. Tapi perlu dirahsiakan di sini. InsyaALLAH kita pun mampu.



Gambar hiasan

Eh kenapa aku cerita ni? Apa kepentingan pada kami? Err, rilex2. Sat sat nak cari hubungkait. Okey macam ni. Ajaklah kawan-kawan anda berbual tentang perkara-perkara ilmiah atau islamic atau apa-apa sahaja yang menjurus ke arah kebaikan dan mercu kejayaan.

Tak salah nak sembang merapu. Aku ni pun boleh tahan juga merapunya. Tapi pastikan kemerapuan penyembangan itu ada kualitinya. Selitlah perbualan yang membawa kepada berfikir, bertukar pendapat dan memberi buah fikiran. Bukan saja anda dapat mempertingkatkan mutu penyembangan anda, bahkan banyak ilmu yang anda dapat barangkali. Sesungguhnya aku ni kaki sembang!

Selalu bila kita dengar pengaruh rakan sebaya inilah yang paling kuat. Kadangkala ianya lebih menjurus ke arah negatif. Apa kata kita cuba 'inverse'kan negatif tu jadikan positif. Macam mana? Macam ni, pilihlah kawan-kawan yang boleh membawa anda ke jalan itu. Bagaimana? Itu anda yang kena lakukan.

Bukanlah bermakna anda perlu memilih kawan. Oh tidak. Berkawanlah dengan semua orang. Berbaiklah dengan semua orang. InsyaALLAH dalam ramai-ramai tu anda akan ketemu kawan yang anda cari untuk jadi positif. Selamat mencuba.

Honestly, aku memang seronok tengok member-member aku berjaya. Macam member aku sorang ni la. Tak sangka betul! Dan yang paling penting kita kena ingat rezeki masing-masing dan jangan pernah putus asa. Teruskan usaha dan tingkatkan amalan padaNYA. Itulah yang paling utama.

Okeylah, sebenarnya aku tengah pening ni. Nak buat lab report tak siap-siap lagi. Kalau buat 'report' kat sini laju je kan? Huhu ~ Jumpa lagi di lain entri.

Wassalam ~

Sekadar gambar hiasan

p/s --> Member yang aku cerita tu tiada dalam gambar di atas.

You May Also Like

23 comments