Posts

Showing posts from July, 2016

Mari Berfikir Sejenak

Image
Menyimpan RM100 di bank mungkin membawa pulangan RM103,
Membuat pelaburan RM100 di tabung amanah mungkin membawa pulangan RM130,
Tetapi mencarum RM100 di dalam Takaful membawa pulangan RM100,000.

Tidak kira betapa hebatnya kita dalam menguruskan hidup,
Dua perkara yang tidak mampu kita elak berlaku dalam hidup ini,
Ditimpa KEMALANGAN dan diberi ujian KESAKITAN.

Apabila sesuatu yang tidak diingini berlaku,
Kawan-kawan mungkin boleh menghulurkan bantuan RM200,
Sanak saudara mungkin boleh memberi sumbangan RM2000,
Ibubapa dan adik-beradik mungkin boleh ikhtiar pertolongan RM20000,

Tetapi dengan adanya Takaful, ia mampu menolong kita dengan RM200,000, RM2 juta dan malahan RM20 juta sekalipun.

Realiti hidup hari ini.
Nak tak nak, kita semua perlu hadapi.

Itulah penting Takaful pada semua, pada kehidupan.
Fikir sebelum kata tidak.
Fikir supaya tiada penyesalan kelak.


TEMUI SAYA DI SINI:
Hami Asraff Bin Ab. Halim  Executive Wealth Planner Prudential BSN Takaful +6019-4522171 (WhatsApp/SMS/Call) 

Bangun Dan Lakukan Apa Yang Ada Di Depan Mata

Image
Baru beberapa saat yang lalu, aku berkicauan di Twitter,
"Bila terlalu stress, kadang kau rasa macam tak nak fikir apa-apa. Itu normal. Tidurlah. InsyaAllah bila dah bangun, kau akan okey semula."
Cubaan untuk tidur terhalang. Ya memang kalau dah terlalu banyak fikir, lagi susah nak tidur sebenarnya. Kau goleklah 360 darjah di atas tilam sekalipun, mesti susah nak lelap punya. Semuanya nak menyerbu masuk dalam kepala otak. Tak faham mengapa.
Ah!
Aku buka laptop. Aku masuk blog sendiri. Tatap blog ini. Gila lah. Macam orang tua yang ditinggalkan di rumah orang-orang tua tanpa ada anak-anak dan saudara mara datang melawat. Ya itulah gambaran sebenar yang aku boleh paparkan tentang blog kesepian ni. Sayu deep deep je. Gila kau tak sayu kalau duduk rumah orang tua tak ada yang datang melawat.
Okay over. Aku totally blur. Lepas raya dah balik ke kotaraya, terus lemau selemaunya. Semua benda tak bersemangat nak buat. Homesick pun ada. Gejala ni aku perasan dah sebati dengan diri s…