In Honour Of Maulidur Rasul : Give Away Contest

February 25, 2010

Assalamualaikum w.b.t

Bersua kembali pada Lembaran Maulidur Rasul. Entri ini ditaip pada hari Khamis (25/02/2010) bersamaan 11 Rabiulawal 1431H. Dah tentu la esok 12 Rabiulawal 1431H. Oh semua orang dah tahu hari apa (tak payah aku bagitau ya)

Tengok tajuk entri pun anda dah tahu apa yang bakal aku tampilkan. Ehem, ehem. Orang lain sibuk buat contest aku pun turut tidak kecuali. Ni percubaan pertama ni. Okey aku akan cuba sedaya upaya.

Bagi intro dulu. Semua orang dah tahu kenapa kita menyambut Maulidur Rasul. Sempena memperingati Nabi Teragung kita dalam melebarkan syariat Islam. Buktinya? Islam sampai pada kita sampai hari ni. Menyingkap akan ketokohan Nabi Muhammad SAW ini, akan ketabahan Baginda, akan perjuangan Baginda dan sebagainya menjadi pedoman untuk kita sehingga hari ini.

Contestnya senang saja. Saya namakan contest ni :

Narrate s short story about a something/someone you like/love most and tell the reason why. (Attach a related picture)



Faham tak? Anda perlu menceritakan apa-apa sahaja yang ada rasa paling anda suka atau pengalaman hidup atau seseorang yang anda kagumi atau apa-apa sahaja yang berkaitan. Dan pastikan ianya ada kaitkan dengan Maulidur Rasul.


Syarat-syarat penyertaan :
  1. Anda mestilah seorang blogger.
  2. Cerita anda mestilah tidak terlalu panjang, tidak terlalu pendek. (Padat dan menarik)
  3. Anda menggunakan Bahasa Melayu sepenuhnya. Kalau nak campur Bahasa Inggeris sikit-sikit tu boleh la. (Tajuk Contest pun Bahasa Inggeris)
  4. Dilarang menggunakan shortform. Ya la memudahkan anda dan saya membaca.
  5. Ini penting! Anda diWAJIB meletakkan GAMBAR yang berkaitan dengan cerita yang anda sampaikan.
Cara menyertai :
  1. Buat entri khas untuk Contest ini dengan copy tajuk entri yang telah dibold Narrate s short story about a something/someone you like/love most and tell the reason why. (Attach a related picture) dan pastekan di entri anda.
  2. Copy Banner di atas dan paste di blog anda (entri contest).
  3. Linkkan blog anda dan blog saya.
  4. Tinggalkan jejak (link) anda di ruangan 'BERI BUAH FIKIRAN' saya yang mengatakan anda sudah join supaya saya boleh berkunjung melihat cerita anda.
  5. Promosilah Contest ini pada rakan-rakan yang lain.


TARIKH TUTUP : 15 HARI DARI SEKARANG! (12 MAC 2010)

SAYA MENCARI 3 PEMENANG TERBAIK DAN SEMESTINYA HADIAH MENARIK MENANTI ANDA! PASTIKAN ANDA YANG DICARI! :)


SEMOGA BERJAYA!

Sekian. Wassalam.

p/s --> Segala kemusykilan bolehlah YM saya dan i'll update at my Twitter :)

You Might Also Like

34 Comments

  1. gud luck buat sape2 yg msuk contest ni. :)

    ReplyDelete
  2. nak tnya..tajuk yg di bold biru? yg ni ke ??
    Narrate a short story about a something/someone you like/love most and tell the reason why. (Attach a related picture)

    atau yg ni:

    In Honour Of Maulidur Rasul : Give Away Contest

    ReplyDelete
  3. syukran2.. satu contest yang menarik.. leh join nih..heheheh

    ReplyDelete
  4. best gitu..

    hadiahnyer aper hami...
    ermmm ermmm

    writer mcm akak leh join jugak ker..
    hehe

    ReplyDelete
  5. hami asraff, saya dah join, sila review..thanks :)

    ReplyDelete
  6. assalamualaikum..

    saye dah join.. =)
    sekadar perkongsian dari insan jahil..

    ReplyDelete
  7. assalamualaikum..
    salam jumaat yg penuh barakah ini..
    salam buat tuan rumah...
    salam maulidurrasul buat semua umat islam...

    alhmdulillah..akhirnya tercetus juga yea titlle for contest ini..

    saja nk buat ucapan dgn muka x malu sbb muka mmg x nmpk..ho~ho
    *sya wakil dari bloggers2 d luar sana mengucapkan selamat berjaya buat semua pserta contest2 ini*

    sekian,wassalam =)

    ReplyDelete
  8. its sound great!
    BUT still in compiusing!
    haha

    ReplyDelete
  9. nak join..nak join..tpi..tpi..ish..payah tul..hahha..

    ReplyDelete
  10. salam..

    masih berkira2 untuk join ke tidak..apapun,dlm msa 15 hari akan dtg..konfem ramai yg akan ikut serta..tahniah atas usaha ini :)

    ReplyDelete
  11. assalammualaikum

    susah gak ni

    dah bertahun tak mengarang
    kalau ada masa akak join ya...
    tengoklah nanti

    ReplyDelete
  12. hami..lupa nak tinggalkan link..
    ni link untuk post contest.

    http://mis-oggy.blogspot.com/2010/02/narrate-short-story-about.html

    syukran :)

    ReplyDelete
  13. Mak Long rasa cam berminat nak join je. hehe.

    Tapi, Mak Long nak tanya satu benda,
    apa maksud kamu kat sini :

    "Anda perlu menceritakan apa-apa sahaja yang ada rasa paling anda suka atau pengalaman hidup atau seseorang yang anda kagumi atau apa-apa sahaja yang berkaitan. Dan pastikan ianya ada kaitkan dengan Maulidur Rasul. "

    Ada kaitan dengan Maulidur Rasul tu,
    bermaksud?

    ReplyDelete
  14. lama tak singgah ke sini.inipun bari usai exam=) ada pulak contest! tapi tapi,soklan mencabar tuh!

    ReplyDelete
  15. hahahhaha cool!!!
    ada sesi vote2 x?
    aku tukank vote!


    >>___<<

    ReplyDelete
  16. salam saudara Hami..
    nice contest..
    sye dh join.. ni linknya:

    http://haida-hida.blogspot.com/2010/02/narrate-s-short-story-about.html

    ReplyDelete
  17. Aku Dah Join... nih link entry contest aku

    http://hanspunyablog.blogspot.com/2010/03/contest-hami-asraff-narrate-short-story.html

    ReplyDelete
  18. Terasa nak join... tapi - kite pun tengah anjurkan contest now... hihihi

    ReplyDelete
  19. errr menarikk..macam nak ikut.HAHAHA.


    status:berfikir.

    kihkih.

    selamat bertanding semua

    ReplyDelete
  20. salam saudara Hami,

    Saya dah join, terima kasih atas penganjuran contest yang menarik. :)

    http://nurhanisahsafian.blogspot.com/2010/03/narrate-s-short-story-about.html

    ReplyDelete
  21. waahh
    kenapakan baru ku tahu akan contest ini????
    cet cet

    ReplyDelete
  22. bagus2 derma bnyak2 yer,,,,

    nak masuk jgk TAPI xpandai nak mengayat critre... Sedei Nya...

    huhuhu

    ReplyDelete
  23. En Hami,
    saya nak join.
    ini link saya:
    http://nurulexplicit88.blogspot.com/2010/03/narrate-s-short-story-about.html

    ReplyDelete
  24. done!

    http://swingingtothe7thsky.blogspot.com/2010/03/contest-narrate-s-short-story-about.html

    sorry, sengaja tulis panjang :P

    ReplyDelete
  25. huh!!!

    join oledi

    tak lambat lagi kan..kan..kan??

    ngeee....

    http://thechapterbegin.blogspot.com/2010/03/narrate-short-story-about.html

    ReplyDelete
  26. saya dh join...
    http://zahari84.blogspot.com/2010/03/hamis-contest.html

    ReplyDelete
  27. alhamdulillah siap.
    ini link nya
    http://nyamanselepashujan.blogspot.com/2010/03/ceritalah-tentang-seseorangsesuatu-yang.html

    ReplyDelete
  28. saya dah join & saya dah beri link pada gmail awak..thank u. & salam.

    ReplyDelete

Setiap komen anda akan diapprove dengan senyuman :)

Subscribe