Sesi Monolog Dalaman

Monday, August 3, 2009

Hot Spring At Legong Baling

Assalamualaikum W.B.T

Seminggu ber
holiday di rumah, kini my journey will continue. So i wanna story la apa yang aku buat cuti tempoh hari. Last Friday (31.07.2009), my family and i went to hot spring at Ulu Legong, Baling Kedah.



Sebelum tu tangkap gambar dulu. Bergambar bersama mother gua. On the way ni. Dekat-dekat nak sampai dah waktu ni.



Hah dah sampai pun. Ni la pintu nak masuk dia. Yuran kemasukan hanya RM4 untuk orang tua dan kekanak rasanya RM2 kot. Rasa2 ikan la. Tak sure. Lagi pun lupa nak
snap tiket ni. Kami sampai dekat2 maghrib dah.


Sampai2 ja lantas aku beregu dengan abangku memasang khemah. Maka, ini lah hasilnya. Jeng..jeng..jeng!


Dan ini pula khemah kakakku sefamili dia. Tak aci khemah ni besar lagi!




Ni dalam kolam renang dah ni. Kolam ni tak berapa panas sangat.
Standard charted ja. Tangkap gambar dulu beb! Dari kiri ibuku & kanan braderku.



Dalam menghayati kepanasan air panas, pekena ais krim dulu. Perghh memang kena sangat la di saat2 memerlukan ni. Murah ja aiskrim ni. 5 kupang. Tapi pakcik jual aiskrim ni untung banyak punya memandang berduyon tiba bila menjelang lewat malam.




Nampak tak titisan2 air di muka gua tu? Yang tu bukan air tau.. Yang tu peluh.. Disebabkan bahang kepanasan air tu.. Betol gua tak tipu!




Aksi kuak lentang yang dipamerkan oleh ayahku.. Nampak tau aura yang keluar tu?




Now tido
time! Lewat gak tido ni. Kul 3.00pagi camtu. Waktu ni memang ramai bangat manusia. Ni Picture bumbung khemah!




Kakakku tidak menyedari yang gambarnya telah di
snap.. Hehe..



Sebelum pulang tangkap gambar dulu.. Bukti gua pernah datang sini.. Ahaks!


Eh mereka pun..
Braderku..



Adikku pula..



And the last 1.. Adikku yang bongsu..


Dalam pukul 9.00 pagi camtu kami pun bertolak pulang..
We're singgah breakfast dulu.




Ni dia
my breakfast.. teh tarik and also..



roti telur.. Not bad.. Cedapp gak..



Roti telur RM1.20 + Teh tarik RM1 = Total RM2.20


Lepas mengenyangkan perut, kami pun pulang. Balik kena kemas2 dah.. Nak balik Shah Alam.. Huhu.. Sat ja cuti..

2 comments:

FAIZZUDIN ZAKARIA said...

wei aku pun penah pergi....hahaha...teringin nak g balik baling 2....kenangan bnyak ..hhhhh

Hami Asraff said...

mesti hg pegi time beljar kat penang dlu kan..?