Nur Kasih

July 19, 2009



Jam menunjukkan pukul 3.38 pagi..

Mata dah ngantok.. Tapi seperti biasa aku tak dapat lelapkan mata. So, aku layan la drama ' Nur Kasih ' yang ditayangkan kat tv3, jumaat 9.00 malam. Aku download cerita ni lama dah. Cuma tak berkesempatan nak tengok lagi.

Nur Amina Binti Abu Bakar. Suatu nama yang tak asing lagi dalam cerita ini. Keperibadian yang ditonjolkan dalam cerita ini memang menepati ciri-ciri muslimah sejati. Susah nak jumpa gadis macam ni ( ni apa yang dilakonkan la ), tapi saya percaya masih ramai lagi gadis Melayu di luar sana yang bergelar muslimah sejati! (",) Lakonan Tiz Zaqyah Razak ni memang sangat berkesan! Penghayatan dapat dirasai.




Aidil Haji Hassan lakonan Fizz Fairuz ni jugak terbaek. Juga mempunyai keperibadian yang tinggi sebagai seorang muslim. Kira dia ni watak besar la. Pengorbanan seorang abang, kepatuhan seorang anak, dan ke'warak'an beliau ( dalam drama ni) harus dicontohi.






Aku rasa dah ramai bloggers di luar sana dah menulis pasal cerita ni. Konpem! That is why aku letak 2 je gambar pelakon. Tapi secara jujur ku katakan cerita ni memang terbaek. Dia ada class tersendiri. Kabir Bhatia memang pandai buat drama or filem. Drama ni mengangkat nilai keAgamaan dan keTuhanan yang menjadi tunjang utama. Dia 'menegur' kita dalam cerita ni especially for muslim. Satu pembaharuan yang cuba diketengahkan. Syabas! So sesapa yang tak tengok lagi cerita ni, cuba la tengok dan hayati mesej yang ingin disampaikan.



You Might Also Like

3 Comments

  1. best2!!
    lyn gak cite ni..
    xsbr nk tau ending nye...
    tp..cam bleh agak la...

    sbb..dlm paper da gtau aidil 2 kawin ngn sape..
    hrpn nk tgk die kawin ngn nur tpis beb!!
    huhu...

    ReplyDelete
  2. yeke?rasenye dlm paper tu dia kawen dgn
    ayu raudhah kot..tp x tampil lg..
    ni si adam pon cam dah insaf..

    ReplyDelete

Setiap komen anda akan diapprove dengan senyuman :)

Subscribe