Mukadimah

July 15, 2009



15 Julai 2009
Assalamualaikum W.B.T...
First of all i have no idea what i'm going to 'blog'.. Standard ar my first coretankan..
Just wanna introduce myself.. My name Hami Asraff Bin Ab Halim.. Dari dulu sampai sekarang gua tak ada nama timbangan laen di kalangan member2.. Juz 4 wordS.. H A M I.. (",).. Dilahir dan dibesaqkan ( dah masuk dah sleng ) di Felda Bukit Tangga, Kedah Darul Aman.. Gua orang kedah sejati beb.. Anak ke-4 dari 6 adik-beradik..
Mendapat pendidikan awal ( ayat standet ) di Sek. Keb. Felda Bukit Tangga.. Sekolah menengah lak kat Sek. Men. Keb. Changlun ( Form 1-3) dan Sek. Men. Teknik Arau, Perlis ( Form 4-5 ).. Seterusnya beliau ( aicehh.. ) melanjutkan pelajaran ke peringkat Diploma kat UiTM Penang ( 2003 - 2006 )
So di pendekkan cerita lani gua study lagi.. UiTM S.Alam plak menjadi destinasiku dalam menuntut ilmu ALLAH ini.. Memiliki segulung Diploma in Electrical Engineering ( walaupun Diploma itu bukan digulung sebenarnya.. Hehe ) dan sekarang ini dalam proses mendapatkan Ijazah Sarjana Muda, juga kos yang sama.. Baru setahun aku di sini.. 2 tahun masih menanti dalam menggapai sebuah impian.. InsyaALLAH..
Memfokuskan perjuangan sebagai tunjang blog.. Perjuangan aku sebagai seorang student, seorang anak dan semestinya seorang hamba ALLAH yang kerdil dalam meniti sebuah penghidupan..
Tapi sebagai mukadimah ni aku tak fokus pasal perjuangan lagi.. Lebih kepada suai kenal.. Ice breaking omputeh kata..
So aku rasa sampai sini dulu kot untuk mukadimah.. Sebelum diri ini mengundur diri sama-sama kita renungkan sebuah pepatah..
"Jadilah benih yang baik, dicampak ke laut menjadi pulau, dicampak ke darat menjadi rimba"
Wassalam...

You Might Also Like

6 Comments

  1. welcome to the blogging world :D

    ReplyDelete
  2. nak kenal bole?? cikserai pon blaja uitm penang dulu :)

    ReplyDelete
  3. salam saudara Hami,
    I just started to read your blog. Very good one. Alhamdulilah...ada few here and there, bila baca rasa tenang hati dan masih ingin meneruskan perjuangan ini

    Tak sangka saudara asal dkt ngan area2 kg saya juga. Ayah saya used to teach di Sek.Men.Keb Changloon. Tapi dah lama..way back in early 1990s.

    Keep a good work.

    ReplyDelete
  4. hmmm 4 words ke alphabets? heee...

    ~nisrina adni~

    ReplyDelete

Setiap komen anda akan diapprove dengan senyuman :)

Subscribe