Sesi Monolog Dalaman

Wednesday, August 18, 2010

Because He Is A Muslim



Assalamualaikum w.b.t

Dah dapat lama dah emel mengenai ini dari seorang sahabat. Tapi baru hari ni dapat baca. Apabila baca terus terkesima. Apabila terkesima, terus rasa ingin kongsi di sini. Apabila rasa ingin kongsi di sini, maka di bawah inilah hasilnya.

Mungkin ada yang pernah baca mengenai ini. Kalau yang dah pernah tu, bacalah sekali lagi. Tak rugi pun. Tak semua gambar dapat copy. Cuba baca dan fahami intipati yang ingin di sampaikan.














Sumber dipetik dari sini --> [LINK]

Kat link tu semua gambar adalah.

Jesteru, apa pendapat kalian?

Pendapat aku sangat setuju dengan illustrasi dan jalan cerita yang digambarkan. Masyarakat dunia meletakkan stigma dan pandangan negatif terhadap ISLAM. Ini sangat tidak betul. Tapi itulah kebenarannya.

Islam tetap unggul di dunia.

Wassalam.

Hami Asraff : Entri aku yang terpendek dari segi penulisan.


20 comments:

SyuQ said...

setuju...

dunia luar masih memandang sinis dgn islam. malahan masyarakat kita yang kononnya masyarakat majmuk masih lagi beku minda mereka pasal Islam. Padahal kebebasan beragama telah kerajaan Malaysia berikan. Apa lagi???

terang-terangan agama islam menjadi agama rasmi negara...

saya_arief said...

setuju...
Umat Islam telah dilabel sebagai pengganas.
xpatot betol.
:X

[z@ck] said...

sedih kan..selagi mampu, mari pertahankan Islam.

=)

selamat berpuasa

FaizalSulaiman said...

betul..pandangan yang sememangnya tidak adil dari perspektif bukan muslim kepada muslim

amira said...

this is Islamphobia..
hopefully, the construction of 'masjid' at ground zero will degrade that...

Ichigo Miro said...

karikatur yang melambangkan realiti sebenar persepsi dunia terhadap Islam terutamnya orang kafir laknatullah, terlalu memandang serong terhadap Islam..emmm

akira sendoh said...

betol..setuju ngan kamu en hami..

madihah said...

salam..
betul tu...islam skrg dianggap negatif di mata dunia...kita sbg umat islam haruslah bersatu dan meyakinkan dunia bahawa islam tidaklah seperti apa yang mereka fikirkan...

Nur Hayaty said...

umat islam nak jadi kuat kenalah bersatu,now,kita da nampak umat islam berpecah belah,orang kafir hanya memandang sinis dan atur strategi bagaimana nak menjatuhkan orang islam..renung-renungkanlah..

Hami Asraff هامي أشرف ™ said...

@SyuQ :
Terang-terangan menghina. Tetapi ramai yang mengambil sikap tak peduli. Walhal ianya sesuatu yang sangat berat.


@saya_arief :
Memang tak betul pun.


@[z@ck] :
Yeah, jom z@ck. Selamat puasa jugak.


@FaizalSulaiman :
Kita tak mampu buat apa-apa. Stigma masyarakat dunia sangat sebati dalam diri.


@Ichigo Miro :
Yeah, sangat terlalu memangdang serong kepada umat Islam.


@akira sendoh :
Terima kasih sebab bersetuju.

Zairie Husin said...

setuju..

my recent post:
mari bantu cari @ sebarkan berita kehilangan adik wan nur

meowwmania said...

yer setuju!

dunia kerap memandang negatif pd islam terutamanya negara barat, kolotnya mereka!

ISLAM itu MUDAH, dan ISLAM itu INDAH

محمد فردوس سعد said...

usaha kembalikan islam tuk gemilang letak pada kita2 sume..

Hamli Sanai said...

Sgt setuju, ramai yg memandang serong kpd Islam. Tp masih ramai juga yg memuji Islam~~ :))

reen_sofee said...

yeah yeah setuju!
sebab islam,
maka nya semua tak boleh!

etuza said...

Salam Hasraf..

Petang ini singgah ke laman anda..saya tertarik dengan cara anda berhujah..tahniah. Salam ramadhan al-mubaraq

Nurulbadiah Lai said...

mereka yang kafir mmg akan sentiasa memandang negatif kepada islam..mereka sentiasa melebel islam sebagai pengganas..melabelkan islam sesuatu agama yang negetaif..nauzubillah..
bg saya..mereka kfir..maka bila mereka berpdangan begitu..kita harus mempertahankn agama kita..

namun..kadang2 sy sedih..kerana ada umat islam sendiri yang kdng2 mengaku je islam..tp semangat..pegangan..lansung tidak menggambarkan islam..kdang2 umat islam sendiri yang meburukkan nama islam..padahal itulah agama yang patut kita pertahankn...

umat islam yang budiman..kalau bkn kita yang memelihara kesucian islam..siapa lagi?

ct kamila said...

skang ni org islam sendiri merendah2 kn agama sendiri...hbis mcm mana la agama lain nk hormat agama kita..

banyaknya dugaan dunia akhir zaman..

renung2 kan..

Mohd Shahrul Hafizi said...

Thanks bagi link ke Devianart tu. Smart lukisan dia. Mesej pun sampai.

zida said...

bagusnya. nak share tau ;)

ps.tengok la the arrivals. dia menyingkap kisah2 psl agama2 lain dan islam.