Friday, April 29, 2011

Manusia Hidup Dalam Kenangan




Kenangan pasti datang dan terus datang menerjah.

Tempislah sebanyak mana pun.

Nescaya tidak mampu ditangkis.

Ia terus menyinggah tanpa dipinta.

Hati, diri dan minda terpaksa turut serta.

Masakan mampu melawan apabila hati sudah dirajai.

Akur dan pasrah menjadi sandaran. Pada hamparan sebuah kenyataan.

Tiada sesiapa di dunia ini pinta untuk bersedih.

Aku, kamu dan mereka juga.

ALLAH itu Maha Mengetahui.




Hami Asraff
3.05 pagi
28/4/2011
Di kamar sepi


18 comments:

simanis said...

Lama awak tak menulis...

*az-zahidah* said...

semoga terus tabah sahabat...walaupun bahu yang memikul lebih berat dari mata yang memandang...

amirah said...

tabahkan hati hami asraff

momoko-chan87 said...

Salam jumaat penuh barakah..

pendeknya entri kali ni..hehe

Hm..xpe, kenangan & memori tentang org yg disayangi & tlh pergi meninggalkan kita xmungkin dpt dilupakan...

Sesungguhnya kesedihannya paling terasa beberapa hari slps kejadian when the reality sinks in..bila kenagan demi kengan menerjah minda..huhu..but, the memories still live & merupakan sebuah anugerah Allah kpd kita..at least kita ada kenangan bersama mereka. bagi mereka yg mmg xada ibu bapa sedari kecil..tiada langsung kenangan bersama..therefore,cherish them & doakan ayahandamu berbahagia di sana..insyaAllah..do stay strong brother~ Hidup ini mmg sementara, & byk dugaan..

"Apakah manusia mengira bahawa mereka akan dibiarkan mengatakan: Kami telah beriman, sedang mereka belum diuji?" (QS Al-Ankabut:2-3).

What a Fragile World..

I don’t know where my heart will take me
But I know your light will protect me
From this fragile world
I don’t know where I’m destined to be
Rich or poor, famous, loved or lonely
But I know, without your light, I’ll never cope
In this fragile world

Lagu:Sami Yusuf

Azree said...

Puitis pengertiannya.

GreenAppleKu.com said...

Surah Yassin adalah penawar yang paling mujarab untuk mengubati kesedihan ini. Moga Hami akan terus di beri kekuatan rohani dan jasmani.

fendiruddien said...

hami,be storng ok..rncangan DIA sangat sempurna..

fatinmmj said...

bro hami,
please be strong, i know its hard, easy to say..
tapi Allah itu Maha Mengetahui...

Syamila said...

Laa Tahzan!

Innallah ha maana~

Anonymous said...

bertabah lah awak...

syieda_rose said...

tabahkan hati... kamu insan yang terpilih untuk diuji.. mgkin dalam bentuk mcm ini ALLAH berikan hidayah kepda kamu... ALLAH lebih sayang kan arwah ayah kamu dan ALLAH juga sygkan kamu dgn memberi ujian kepada kita utk kita dekatkan diri pada ALLAH.. Tabah kan hati.insyaALLAH ada hikmah disebalik ujian yang ALLAH berikan kepada kita...

Sentiasa bersangka baik dgn ALLAH s.w.t

AtieAbid said...

moga awak tabah. berat mata memandang berat lagi bahu memikul.

CikYuzz said...

Kenangan itu indah..
semoga lebih tabah..

Misz Nadz said...

nice =)

siti raudha said...

i follow,plz follow me back...tq..

eiela said...

salam takziah..manusia sentiasa hidup dalam kenangan memang sukar nak ditepis. walaupun kita redha dan pasrah tapi kadangkala ia menjelma jugak. kuatkan hati dan tabah menerima dugaan dariNya.

Nur Hawa Mohd Zin said...

salam

sangat banyak kenangan dan semua nya banyak memberi pengajaran utk kehidupan masa depan :)

Radzwan said...

Salam.

Saya merupakan pengunjung baru dalam blog saudara. Semoga tabah dalam meneruskan kehidupan.