Saturday, January 21, 2012

Lagu Parody Yang Bagus



Assalamualaikum w.b.t

Sebuah entri ringkas. Sebuah entri tergesa-gesa. Cuma mahu berkongsi sebuah lagu parody yang bagus. Apakah itu parody?

A parody ( /ˈpærədi/; also called send-up, spoof, pastiche or lampoon), in current usage, is an imitative work created to mock, comment on, or trivialise an original work, its subject, author, style, or some other target, by means of humorous, satiric or ironic imitation. 

Sumber: Wikipedia

Mungkin ada yang telah mendengarnya. Tapi benda baik tak salah dikongsi lagi dan lagi dan lagi. Kan? Okey liriknya amat sangatlah bagus.



Tuhan tolong lembutkan hati hamba 
Untuk mencintaiMu seadanya (selamanya) 
Kerna ku tak sanggup 
Kerna ku tak mampu 
Menghadapi siksa nerakaMU 

 Tuhan aku tahu byk dosaku 
Hanya ingatkanMu kala dukaku 
Namun hanya Kamu yang mampu membuka 
Pintu hatiku untuk cintaMu 

 Allah..ampunkanlah hambaMu (dosaku) 
Yang slalu dustakan janjiku 
Agar kelak ku takkan disiksa 
Kerna dosa-dosa masa lalu 

 Allah..jatuh air mataku 
Dan trus mengalir mengiringi doaku 
Allah..Yang mengampuni segala Dosa2 
Hamba yang meminta.. 

 Hanya mampu berdoa.. 
Moga maghfirah (keampunan) tiba nanti..





Orang kita ramai yang kreatif-kreatif belaka. Alangkah indahnya jika ramai yang menyumbang kekreatifan ke arah ini. InsyaAllah kita boleh.

Hami Asraff:

"Selagi ada kebaikan walaupun sedikit, kutip, ambil dan amalkanlah"

9 comments:

peyansanstaro said...

Patutla cm pernah dengar lagu tu..
Rupa-rupanya #ombakpantai..
Hohohoho..

p/s : lirik lagu yang bagus..
Banyak maksod tersurat & tersirat..
Hayatilah dunia =))

sea_lavender said...

nice sgt =) 1st time menangis~
Ya Allah, benar2 rse lemah dan kerdil di sisi-Nya ='(

~Miss_eiyDa ~ said...

Subhanallah... suka sangt dengan lirik dia....

Siti Safiyyah said...

ini baru betul ombak rindu :')

ain fathihah said...

meremang dengar...

alhamdulillah. thx sbb share

Nafisya Ismail said...

terbaik lirik tu... :)

Hanisah Safian said...

first time dengar. :)

Mardhiyyah Ridzuan said...

ada jugak usaha ke arah ni. Alhamdulillah. Moga diberkati dengan niat yg mulia. =)

Yuyu AtiQa said...

assalamualaikum...
baru pagi tadi saya tengok dan dengar video ni..
bagus kan lirik dia?
menitis air mata..
subhanallah..
perkongsian yang sangat bermanfaat, saudara Hami.. :)