Coretan Di Kala Insomnia (Siri 2)

December 01, 2015



Aku namakan segmen baru ini sebagai Coretan Insomnia. Kenapa? Sebab dah pagi tapi aku masih belum lelapkan mata. Jadi perkongsian yang bakal disajikan adalah berupa spontan, monolog dalaman, dan segala macam yang terlintas di fikiran.

1:52 pagi.

Pagi Isnin dimulakan dengan aktiviti lemau. Tak produktif. Maybe sebab baru balik dari kampung. Keterasaan homesick tu bersisa. Petang Isnin baru ada appointment dengan seorang prospek di KL Sentral.

Hari ni ada meeting bersama Ejen-Ejen Part Time Takaful. So aku dan rerakan dah set time di mana setiap hari Isnin, pukul 8:30 - 10:00 malam ada sesi meeting bersama. Meeting under Agensi Muqmeen Group ni berupa perkongsian aktiviti sepanjang minggu lepas. Bagaimana berjumpa dengan prospek, siapa prospek tu, bagaimana closed case dan sebagainya. Meeting ni sebenarnya untuk beri energy sesama kami.

Lepas tu bila settle semua balik mesti lepak minum. Bila minum pasti akan order makan. Bila order makan, akan makan, bila makan jadi gemuk.

Hmmm...

Beginilah kehidupan seorang Ejen Takaful.

Hehe.


You Might Also Like

3 Comments

  1. oh macam tu rupanya kehidupan ejen.

    ReplyDelete
  2. keep it up, don't give up!
    Masih ingat Encik Hami pernah cakap,

    masih belum berjaya, tapi bersyukur dengan rezeki yang Allah kurniakan.

    All the best in everything!

    ReplyDelete
  3. Asalamualaikum . . Bukan sahaja beri energy tapi beri kekuatan pada mental dan fizikal . . Kalau fizikal dan mental kamu seimbang , kehidupan harian kamu akan lebih ceria :)

    ReplyDelete

Setiap komen anda akan diapprove dengan senyuman :)

Subscribe