Tantrum

January 02, 2022

 

Aku jarang nak pi mall hari Sabtu atau Ahad. Semua orang tau kalau weekend dah memang macam tin sardin. Berhimpit sana sini. Lagipun aku bukannya bekerja office hour, jadi mengapa nak join crowded itu?

Tapi dengan tiba-tiba tadi wife teringin nak makan aiskrim “Llaollao”, ku turuti jua sebab memang aku pun suka juga aiskrim ni. Yang paling dekat adalah IOI City Mall. Sanggup ya beratur panjang demi sesuap aiskrim ini. Nura Hana pun suka. 


Tapi bukan tentang aiskrim yang ingin dicheritera.

Habis ja makan semua, dari satu kedai ke satu kedai singgah. Nura Hana sekarang amat pantang ya nampak toys. Sekecil-kecil dan sebesar-besar toys semua dia nak. 

Jadi aku dah pun beli satu toys kat dia. Lalu kedai lain pun meronta-ronta nakkan toys. Tapi dah tak layan. Mula tu okay lagi, tapi lama kelamaan makin kuat menangisnya.

Tantrum, dia berguling ya di tengah orang lalu lalang. Melalak kuat. Aku pun terus angkat dan ajak wife terus balik. Sebelum menjadi singa baik cecepat.

Begitulah bila ada nak kecil ni.

Memang kena sabar bebanyak. Stress memang stress la. Tapi kena positif saja. Sebab anak-anak membesar memang begitu kan?

Terus rasa kagum dengan mak mak kita dulu.

Macam mana la handle kita adik beradik yang ramai dulu.

Okey terus rindu mak.




You Might Also Like

0 Comments

Setiap komen anda akan diapprove dengan senyuman :)

Subscribe