Posts

Showing posts from February, 2015

Ubah Cara Kita Berfikir. Kita Mampu Mengubah Dunia.

Image
2.46 pagi.
Kelawar Man sedang menguasai diri. Nilai-nilai insomnia mula menyerap pada diri. Seperti dahulu kala. Bertepatan dengan tema Blog Abstrak Jiwa.
Coretan hidup di kala insomnia.
Merayap ke susur sesawang. Youtube menjadi pilihan. Agenda utama jika membuang masa dalam dunia tanpa sempadan. Hasil rayapan, terjumpa video-video yang menyentuh jiwa.
Video kat bawah ni dah pernah ushar. Mungkin di antara kita pun pernah menontonnya.



Video yang simple. Tapi mesej yang kebaboom. Antara sedar atau tidak, banyak perkara-perkara penting yang kita dah lalui dalam hidup ini. Ada happy, tak happy pun bukan main banyak lagi. Kekadang, kita terlalu ambil mudah dengan segala yang berlaku. Kita memperkecilkan hal-hal yang remeh. Endah tak endah.
Dalam video yang dipaparkan, seorang lelaki buta meminta sedekah dengan menulis,

"I'M BLIND. PLEASE HELP."

Ya itu yang kita perasan. Bila kita melalui pakcik ini, kita sedar dan kita tahu pakcik ini sememangnya buta. Dan sememangnya memer…

The Teacher's Diary: Filem Yang Best

Image
Assalamualaikum w.b.t
Dah lama tak buat review filem yang berjaya ditonton. Pernah ke aku buat review filem? Ada kot sekali untuk filem ini. Itu pun dah lama. Zaman tok nadoq. Memang banyak aku tonton filem yang best-best. Setiap kali lepas menonton, mesti akan cakap, "Nanti nak review filem ni dekat bloglah!". Itu standard. Selalu sangat. Dan ianya selalu meniti di pinggir bibir sahaja.
Biasalah kalau tak taip cepat-cepat. Tunggu sampai basi memang dah tak bersemangat. Okey baiklah, aku baru selesai menonton sebuah filem ni. Filem Thailand. Direkemen oleh member rumah. Aku kalau orang kata best, memang pantang. Kena tengok terus. Sekurang-kurangnya dua kali.
Tak dapat dinafikan, filem-filem dari Thailand memang gempak-gempak. Tapi Filem yang bakal aku review ni memang ternyata best.
Teacher's Diary. For sure ramai di antara kalian dah pernah menontonnya. Tapi takpa, aku nak buat juga review. First aku tengok memang aku memandang rendah terhadap filem ini. Underestimate …